Calder dk Posted March 27, 2015 Posted March 27, 2015 Hejsa nordiske spiller. Nu hvor open world er tæt på kan vi jo snakke lidt om der skal være sammen arbejde mellem os alle i de nordiske lande. Ved at historisk har vi haft vores krige. Men så vidt jeg husker var der vist en del handel mellem vores lande og det var vist mest kongerne der ikke lige kunne enes om meget. Vi starter meget tæt på hinanden og er meget små så lidt sammen arbejde kunne måske være på sin plads. Will now translate it to English. Hello Nordic player . Now that the open world is near, we can discuss if we should be working together all of us in the Nordic countries.Know that we historically have had our wars. But as fare as I recall, there was allot of trade between our countries and it was mostly the kings that could not agree on much.We start very close to each other and we are small so little work together might be appropriate. Brgds Calder dk 5
Narva Posted March 27, 2015 Posted March 27, 2015 Vi måste arbeta tillsammans mot dom där jävla Engelsmännen och Fransmännen och om Sverige, Danmark/norge och Finland kan jobba tillsammans så tror jag vi har en bra chans 5
Manne af Orust Posted March 27, 2015 Posted March 27, 2015 HejJag tycker detta är en god ide Kommer att tjäna under Svenska Fanan 3
Adam Creutz Posted March 27, 2015 Posted March 27, 2015 Varför inte, låter bra och förtjänar ett försök. Kommer dock inte försöka strida så mycket. 1
Kontreadmiral Posted March 27, 2015 Posted March 27, 2015 (edited) Som danskere er det vores pligt at bekæmpe Svensken Englænderen! Edited March 27, 2015 by Kontreadmiral 3
Kmdr 1.GR Holm Posted April 3, 2015 Posted April 3, 2015 (edited) Ni alla borde gå med min guild / handelsföretag , Nya Sverige Handelsföretag. Vi ska prata på engelska eftersom det kommer att bli både nordamerikaner och européer. Edited April 3, 2015 by Kapten Holm 1
Kmdr 1.GR Holm Posted April 3, 2015 Posted April 3, 2015 Här är inlägget om den Nya Sverige Handelsföretag: http://forum.game-labs.net/index.php?/topic/4713-join-the-nya-sverige-new-sweden-trading-company-please-read/ 1
Jupe Posted April 4, 2015 Posted April 4, 2015 PERKELE! I'm not good with swedish language.. Same problem here...
Calder dk Posted April 4, 2015 Author Posted April 4, 2015 Well it is both Danish and Swedish in this threat, but the thing is that the players wont to help the Nordic player even though we play for Sweden and Denmark-Norway. I would probably say that if i see a Swedish flag i wont shot the first shot (unless the person is a pirate that is known as so have shot at me or others before), i know that there are players out there that will take that and use against me and be a pirate. It is just a idea and we can talk about it more if people (Denmark-Norway and Sweden) wont this.
PrezesOi Posted April 6, 2015 Posted April 6, 2015 http://new3.fjcdn.com/comments/But+but+denmark+also+being+_b1df56de01c28f72e0bf55b8c2f5332b.jpg 1
Eyeless_Camper Posted April 7, 2015 Posted April 7, 2015 (edited) Den enda flaggan för mig är våran goda tretungade örlogsflagg. Jag kommer aldrig att stryka flagg, inte ens i förlust. Det är det dödsstraff på! Jag kommer inte helt att samarbeta, men Danskarna och Norrmännen får nöja sig med att jag bara besvarar eld efter att jag (Eller dem jag eskorterar) blivit beskjutna. Kommer mest att hålla mig till att eskortera folk som vill bedriva handel. Edited April 7, 2015 by Eyeless_Camper 1
Adam Creutz Posted April 7, 2015 Posted April 7, 2015 (edited) Den enda flaggan för mig är våran goda tretungade örlogsflagg. Jag kommer aldrig att stryka flagg, inte ens i förlust. Det är det dödsstraff på! Jag kommer inte helt att samarbeta, men Danskarna och Norrmännen får nöja sig med att jag bara besvarar eld efter att jag (Eller dem jag eskorterar) blivit beskjutna. Kommer mest att hålla mig till att eskortera folk som vill bedriva handel. So atleast not hostile, just observant and a neutral attitude. Edited April 7, 2015 by Adam Kreutz
Pontus-SWED Posted April 10, 2015 Posted April 10, 2015 Jag kommer Försvara rikets gränser och intressen
Kevlarkent Posted April 11, 2015 Posted April 11, 2015 Vi måste arbeta tillsammans mot dom där jävla Engelsmännen och Fransmännen och om Sverige, Danmark/norge och Finland kan jobba tillsammans så tror jag vi har en bra chans Finns inget Finland varken i spelet eller under denna tidsperiod.
Eyeless_Camper Posted April 11, 2015 Posted April 11, 2015 Finns inget Finland varken i spelet eller under denna tidsperiod. Nu är ju inte det riktigt sant, det fanns ett landskap i Österland (Finland) som hette just Finland vilket just Åbo ligger i.
Kevlarkent Posted April 11, 2015 Posted April 11, 2015 Nu är ju inte det riktigt sant, det fanns ett landskap i Österland (Finland) som hette just Finland vilket just Åbo ligger i. Finland så som det är idag menade jag ju.
Narva Posted April 12, 2015 Posted April 12, 2015 tror inte en Finne hade upskattat att jag sa östra Sverige
Kontreadmiral Posted April 12, 2015 Posted April 12, 2015 Lidt ironisk at regionen Finland har to svenske flag som sit våbenskjold.
Eyeless_Camper Posted April 12, 2015 Posted April 12, 2015 Denna tråd är alltid så intressant eftersom att man får öva sig lite på att läsa både Norska och Danska.
Jeytav Posted April 12, 2015 Posted April 12, 2015 Hmm det virker da som en meget god ide, sign me up Denna tråd är alltid så intressant eftersom att man får öva sig lite på att läsa både Norska och Danska. Hehe ja det har du ret i
Månis Posted April 12, 2015 Posted April 12, 2015 tror inte en Finne hade upskattat att jag sa östra Sverige Det hette iofs Österland på den tiden. Det var ett utav Sveriges 4 landsdelar ihop med Norrland, Svealand och Götaland. Lidt ironisk at regionen Finland har to svenske flag som sit våbenskjold. Hertigdömmet Finland har ju trots allt tillhört Sverige i mer än 600 år så konstigt är det ju inte. Glömde ju att tillägga att Sveriges tre kronor även finns med i det stora danska riksvapnet, dock som en symbol för Kalmarunionen enl. de danske.
Recommended Posts